Wednesday 1 May 2013

Simtom Keputihan Dan Cara Rawatan.


SIMPTOM KEPUTIHAN WANITA....BAGAIMANA NAK TAHU...

Keputihan yang normal bukanlah satu penyakit yang berbahaya atau gejala penyakit tetapi apabila tanda tanda abnormal muncul itu akan dikhuatiri akan menjadi penyakit.Cara paling mudah untuk kita mengenal pasti samaada keputihan anda di tahap normal atau abnormal adalah melalui simptom keputihan it...u :
...

1-Simptom 1-Lendir bewarna putih kekuningan,pekat bergumpal,berbau dan gatal di vagina-Penyebabnya ialah kulat Candida sp-Jika dibiarkan boleh melemahkan pertahanan diri dan menggalakkan bakteria bahaya lain merebak seperti E-Coli

2-Simptom 2- Lendir berwarna kuning pekat kehijauan, berbuih dan berbau busuk.Vagina terasa sakit jika ditekan,kadang kadang disertai rasa sakit semasa buang air kecil dan ada bintil atau luka di bibir vagina serta gatal.-Penyebabnya ialah bakteria jenis Trichomonas vaginalis dan Enterobiasis-Kemungkinan penyakitnya ialah jangkitan penyakit kelamin

3-Simptom 3-Lendir pekat dan kehijauan kadang-kadang bercampur darah, berbau hamis namun tidak timbul rasa gatal pada vagina dan terdapat luka.-Penyebabnya adalah virus dan dikhuatiri mungkin tanda tanda awal pra kanser rahim.

Berikut ialah beberapa PETUA MUDAH yang boleh dilakukan di rumah untuk merawat masalah KEPUTIHAN:


(1) Pakai seluar dalam dari jenis kapas (cotton), untuk pastikan vagina sentiasa kering.

(2) Amalkan Ginseng, samada Ginseng yang asli ataupun ekstrak kapsul 200 mg, 3 kali sehari. Ginseng dipercayai dapat memperbaiki sistem imun dan menyeimbangkan hormon.

(3) Mandi di dalam rendaman air suam yang dicampur cuka buah epal selama 20 minit sehari.

(4) Tambahkan Tree Tea Oil ke dalam mandian cuka buah epal (no. 3 di atas), untuk hasil yang lebih mantap! Minyak Tree Oil terkenal sebagai melawan bakteria jahat.

(5) Ambil ALFALFA, yang terkenal untuk meregulasikan hormon, dan merawat masalah KEPUTIHAN. Boleh makan daun Alfalfa yang segar, mahupun yang kering.

(6) Makan kacang badam hitam. Juglone, sejenis kompaun di dalam badam hitam boleh melawan bakteria dan terkenal boleh menyahbau hanyir yang disebabkan oleh KEPUTIHAN.

(7) Makan Yogurt, yang kaya dengan probiotik. Sangat efektif untuk menyeimbangkan semula pertumbuhan bakteria di dalam vagina. Berita baik buat peminat Yogurt!

Di Shaklee, sememangnya kami ada jawapan kepada masalah KEPUTIHAN anda! Apa lagi kalau bukan our killing product - SHAKLEE ALFALFA COMPLEX.

Saya sendiri mengamalkan Alfalfa dan mendapati ianya mmg baik untuk merawat keputihan. Malah membantu memberi kepuasan di dalam hubungan suami isteri. Tak caya?? Cuba la sendiri!





* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.





Hubungi saya untuk mendapatkan HARGA ISTIMEWA!!
>Shaklee Independent Distributor [ ID No : 920423 ] 
>Contact No | WhatsApp :012-9466025 
>Emel : hanieynizam_rara@yahoo.com 
>Laman web: mummyrara.blogspot.com





No comments:

Post a Comment